Pages

Monday, July 11, 2011

SimplySiti di DATC

Minggu yang meletihkan utk simplysiti, walaupun aku nye duty bahagian logistik transport. Aku masih dibantu 3 kawan aku utk kerje ni. Diorang ape2 pun dah banyak bantu aku utk selesaikan urusan ni termasuklah drpd department lain. Nampak mcm senang je kan kerje ni tapi agak memeningkan kepala aku bile orang merungut;  

"Bang, saya tertinggal bas la", 
"Bang, mane bas nye?",
 "Eh, kau leh tolong apply lori tak?", 
"Bile nak sampainye bas ni?" 
"Pukul bape ea bas sampai?"

Haha, mcm2 kerenah budak2 ni. Tapi tak pe, ni sume urusan kerje. Tu belum lagi kerje kat company luar, lagi banyak kerenah. Tapi utk Konsert Simplysiti, ni merupakan konsert pertama aku join yg aku dpt tgk flow tentatif disusun; dari segi MCP, gimik, setting stage (lighting n audio), admin n artistik bekerjasama dalam satu team, dan mcm2 lagi. Event ni melibatkan kolobrasi dengan 4 fakulti; Muzik, TeKA, AD dan Masscom. Tapi kolobrasi Muzik ngan TeKA paling aku tunggu utk event2 besar mcm ni lagi2 melibatkan Dato' Siti. Sape yang tak kenal Siti walaupun aku tak minat dia, haha.

Mase Malam Gala lak, performance mmg  terbaik. Faizal Ismail yg jadi MC malam tu sememangnya bijak mengawal penonton. Start 8.45 malam, gimik Siti dipasang n ditayangkan di skrin besar (Ni nak curi perhatian audience yg dtg) padahal Siti dan bersiap pun cume die menyorok ntah mane tempatnye. Pukul 9 baru start Siti nyanyi dengan "Destinasi Cinta". Kemudian diteruskan dengan persembahan Sekolah Seni Johor. Adik2 kita ni bagus menari walaupun masih muda. Tapi nyanyian girl dr Fakulti Muzik (Erin n Fify) sgt nice. Tak padan kecil ngan diorang. Kecil2 cili boh! 

Kemudian Ana Raffali lak menyusul utk nyanyi 2 buah lagu, "Sehabis baik" n "Tolong Ingatkan Aku". Ok la performance die tp paling aku tunggu Aizat. Die ni favourite aku. Nyanyi 2 lagu gak Sungai Lui ngan ade satu lagu inggeris (aku lupe lak title lagu). Aizat nye performance best malam tu. Bile tibe je Amy Search, sume orang nak 'Peewwittt' je. Rocker ni mmg rock walaupun dh 50 tahun lebih umur die, tp legend beb. Sape tak kenal ngan Amy, tenggelam kot aura Siti malam tu. "Kerja gila" n "Isabella", audience layan abis sambil menyanyi. Respect gile2 rocker ni. Aura tak pernah tenggelam dari dulu lg.

Show dari Sekolah Seni Sarawak pun ok gak walaupun ade student tu gedebuk jatuh kt atas stage (pandai cover tak nak kasi nampak sakit). Credit kat korang SSJ n SSR sememangnye berani perform depan orang ramai. Ni baru la pelapis, bukan kueh lapis ye. Hehe, diorang ni sume blaja seni kt skool diorang.  So, kalau masuk mane2 ipt utk kos seni tak la susah bg diorang nnt. Give a clap kt diorang.

Ok la, malas la nak citer panjang. Aku dapat masuk tgk pun sebab ade "all access pass" tp aku berdiri je malam tu, tak duduk pun. Kejang kakiku berdiri 2 jam, haha. Kalau kat skool pun 1 jam je. Lepas ni kene masuk askar, blaja care nk berdiri lame. Haha. Ape2 pun, kolobrasi SimplySiti ngan UiTM ni julung2 kali pertama bekerjasama duduk bersama bagi memastikan kelancaran konsert berjalan dgn baik. Selepas Malam Gala KaryaOne, SimplySiti ni merupakan event ke 2 terbesar pernah dianjurkan. 


Haha, ape lak kaitan gambar ni ngan event ni? Time ni aku on duty kt DATC utk Konsert SimplySiti




No comments:

Post a Comment