Pages

Friday, September 23, 2011

Lalakan di CM


17 hb yang lepas, aku ada pergi ke CM sebab ada event kat sane. Jadi aku pergi ke sana menaiki Rapid kL. Dah sampai kat CM, puas la aku merayau sekitar sane kalau dah ade yang datang lagi awal dari aku. Tapi takde gak. Aku pun bergerak ke bangunan betul-betul tertulis Central Market. Tapi yang best aku terjumpa dengan seorang daripada ahli group al-Mawlid yang dulu daripada Innuendo. Aku nak je tegur tapi takut salah orang, jadi aku biarkan je. Dah memang rezeki kalau terjumpa dengan artis ni. Hehe. Tengah aku round2 kat situ, terjumpa lagi dengan dua orang ahli group ni. Seorang tu Zaf VE, lagi seorang tu Amer Ruffedge (kalau tak silap).


Sambil-sambil aku tengok artwork kat Annexe Galery, aku terjumpa dengan Dib Jual Kata. Dah jumpa dengan dia terus terjumpa dengan busker lain yang nak perform. Ada satu group dari Pahang ada join sekali tapi kejap je sebab diorang ade perform kat KLCC. Yang tinggal mase tu aku, Dib, ngan dua orang lagi (lupe nama). Lepas tu masing-masing gerak ke LRT.


 Kitorang pun melalak kat situ. Rasa lagi best bila menyanyi open environment. Rasa lagi puas, nak menjerit pun orang tak kisah. Hehe. Dah dekat sejam lebih kat situ, baru la aku balik rumah. Tapi yang tak best nye, aku rase tak sedap badan, pening kepala, pitam. Paling teruk aku nak muntah. Aku cube la tahan sampai kat Shah Alam. Tapi termuntah gak kat dalam bas. Aku cube mintak sape2 ade minyak angin kat dalam bas. Bila fikir balik, baru aku ingat ade terbeli air kelapa kat gerai. Lepas aku minum tu baru aku rase mcm tu. Apa la nasib, orang lain minum arak boleh pening dan muntah. Ni pulak minum air kelapa. Mabuk kelapa laut tul la, hahahaha.

Ape-ape pun, aku memang enjoy hari tu. Pasal insiden hari tu aku perlu berhati-hati. Lepas ni leh la perform lagi. 

Ni kat Annexe Galery







Ni mase berbusking










This is me, Pangeran Akram


Ape-ape pun, perjalanan aku dalam bidang seni masih lagi jauh. Walaupun aku buat ni secara suka-suka, tapi dengan cara ni aku boleh berekpresi dan berinteraksi dengan orang ramai. Tak perlu malu dan takut nak berbuat sesuatu.

"Manusia memerlukan seni, tetapi seni memerlukan manusia untuk penciptaan"


No comments:

Post a Comment