Pages

Sunday, September 4, 2011

Pejam dan celik...


"Cuti sudah habis bro"


Haish, sedar tak sedar cuti raya dah nak abis. Esok dah mula start kelas balik. Tapi ape-ape pun kelas dalam bulan ni je. Lepas september ni dah cuti sem balik. Sebelum bercerita panjang lagi (panjang ke?), aku nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada yang semua dan yang tengah membaca ni. Raya tahun ni agak kurang hangatnya. Mungkin aku dah besar kot; kalau mase budak-budak dulu mungkin meriah sebab dapat duit raye banyak. Hehe, masyuk $$$$.


Pejam celik je dah tau-tau aku dah ade kat Shah Alam. Semalam aku balik kat kampus, sunyi ~ nak dengar suara cengkerik pun tak terdengar (tercekik kot, hehe). Aku rasakan masa semakin cepat berlalu, mane tak nye tau-tau je aku dah sem 4. Tinggal 1 sem je nak habiskan study kat sini. Mungkin lepas aku habis kat sini, akan rindulah aku kat FACT. Hahaa, tengok lah macam mane kalau aku tak 'extend' lambat sikit kot nak abis, hehe. 


Sebelum cuti hari tu, punyalah berkobar-kobar nak siapkan assignment. Dah siap bawa balik ha semua assignement nak kena buat, tapi tak siap-siap pun. Asyik fikir raya je, kerja semua lupa nak buat. Macam-macam, memang pulun abis la nak siapkan. Kerja tak banyak mane pun, tapi gara-gara nak beraya punya pasal, memang tak terusik pun assignment. Memang dalam kepala otak fikirkan kerja, tapi fikir raye punya pasal, terasa enjoy. Semua masalah lupa. Aku ni kalau ada masalah pun, bukan fikir sangat. Bukan apa, tak nak kusutkan kepala. Aku tak suka kalau buat dengan hati yg tak tenang. Haha, memang style aku dari dulu lagi, tak pernah berubah.


Lame tak buka blog ni, banyak pula nak aku tulis pasal cuti raya hari tu. Hari tu aku balik JB, ada satu tempat  ni, terbaik. Aku ade pergi kat Pasar Borong Pandan/Uptown Pandan, tapi kalau makcik pakcik yang ada darah tinggi kat situ confirm Blood Pressure. Mane tak nye, sempit macam tin sardin. Lagi sesak dari kL. Jualan kat situ melambung naik. Yang best lak, kasut 2 pasang Rm 100. Kalau amik sepasang Rm 50. Aku ade nampak sepasang Vans biru. Pattern jangan citer la, memang cool. Aku nak rembat je 1 tap tak muat lak, ceh. Rugi la sape tak turun sane. Kasut yang jual kat sane, macam tak de beza je yang original punya. 


Lama aku tak balik JB ni, banyak pula pembangunan kat sane. Tak mustahil la kalau JB ni digelar "New York Malaysia". Memang pembangunan kat sane memang terbaik. Tak mustahil la kalau projek Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI) menjadi mercu tanda orang Johor. Johor cepat membangun kalau dibandingkan tempat lain. Boleh la dikatakan pesaing terdekat KL, dan tak mustahil pun kalau JB lagi ke hadapan berbanding KL. Dah berape tahun tak balik ni, JB ni dah mula tarik perhatian aku sebagai bandar paling pesat membangun. 


Dan yang paling penting, raye ni aku jumpe skoolmate lame. Masing-masing tak berubah, masih sama macam dulu. Masing-masing pun dah dapat sambung kat tempat lain. Masing-masing advance ke U dapat sambung degree walaupun aku akan habis terlebih dahulu daripada diorang, hehe. Tapi tu bukan masalah, yang penting belajar untuk kehidupan yang akan datang. Tak ada beza antara Diploma dan Degree cuma pembelajaran yang dalam sedikit dengan bidang diorang amik. Tahniah lah sape-sape yang ke U.


Ok la, tak mau taip panjang-panjang. Tapi biase la, kalau dah lame tak buka blog ni, mesti la banyak benda nak cakap. Kalau murai kene cabut ekor, memang bising mulut murai, haha. Ape-ape pun, nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin :)

No comments:

Post a Comment