Pages

Monday, August 8, 2011

Shooting...


Selesai dah semalam untuk short film "Send Your Heart to Me". Aku yang join last minit ni rase puas walaupun jadi extra. 3 hari start dari Jumaat lepas dan Ahad merupakan last day (semalam), aku merasakan hidup dan tak pernah menjadi seceria sebelum ni. Maybe lebih ceria dari sebelumnya. Aku rase happy bile dapat gembirakan kawan2 mase shooting. Kasi gelak ketawa sama diorang ma. Haha, hati ini terasa puas. Susah aku nak percaya dalam bulan puasa ni, aku masih diberikan kekuatan untuk melakukan aktiviti macam ni. 

"Bersyukur kepadaMu Ya Allah selama mana kau jadikan hambaMu ni sebagai seorang yang mampu menceriakan sahabatnya"

Maybe sebelum2 ni memang aku monyok, tak yakin, buntu. Dengan kegembiraan semalam, memang hari2 yang menceriakan hidup aku. Walaupun aku join tak dibayar, apa yang penting aku belajar sesuatu yang tak pernah aku belajar sebelum ni. Memang aku pemalu, tapi aku beraksi depan kamera menjadikan aku yakin dan bermotivasi. Aku lebih "gile" dan slumber dalam berlakon! Haha

Memang aku tak tahu ape2 pasal kamera, tapi dalam produksi inilah aku dapat keluarkan dan berkongsi idea. Produksi ini aku merasakan memang aku merasakan diri aku dihargai dengan memberi idea kepada semua direktor. Tak kisah diorang nak terima atau tak. Yang penting cara diorang menerima idea tu buatkan aku jadi lebih kreatif untuk berfikir panjang.

Produksi ni lah buatkan aku jadi akrab dgn kawan2 yang aku tak kenal. Memang aku ni jenis yang jarang nak bertegur, tp selama 3 hari aku dapat kenal dengan lebih rapat siapa mereka. Inilah yang penting bagi aku. Paling penting bila nak berbuat sesuatu, jangan malu. 

Aku merasakan shoot guna DSLR lebih baik sbb mudah nak kendalikan berbanding guna kamera2 besar. Aku dah tgk shoot2 tu, semua aku rasakan berbeza dari segi perspektif sudut dan menampakkan inilah idea kreatif diorang sepanjang shooting 3 hari ni.

Maybe Allah nak tunjukkan aku sesuatu sepanjang aku "murung" dalam 3 bulan ni. Dan tak lupe gak, kawan2 lain yang terlibat. Thanks so much sebab aku banyak belajar dari produksi ini. Biarlah karya itu orang lain merasakan tak best. Tapi bila dah join shooting, baru aku rase penat + puas. 

Thank you Black Roses Production

"Kesabaran yang tertanam dalam naluri, menjadikan seseorang mencuba walaupun berisiko".

No comments:

Post a Comment