Pages

Monday, August 15, 2011

Ramadhan 15


Ramadhan 15, apa yg kaitannye dengan dengan post aku kali ni. Sebenarnye kita dah masuk 15 ramadhan hari ni. Bersyukur sehingga hari ini masih lagi diberikan kekuatan untuk melakukan apa-apa kerja dalam bulan ramadhan. Walaupun kudrat berhabisan nak melakukan tugasan, tapi itu semua cabaran dalam bulan Ramadhan

Lagu background pun dah tukar. Sempena ramadhan yang dh nak menjelang ke Syawal ni (puasa tak habis lagi), bersama-sama kita menadah kesyukuran kepada Allah swt kerana Dia kita masih hidup di dalam bulan yang mulia. 

Dalam bulan ramadhan lah kita dapat melakukan ibadah-ibadah sunat yang muakat. Walaupun ramadhan kali ini,  agak kurang sikit aku nak bertarawih, tapi tetap menjalan ibadah puasa seharian. Sape rase-rase nak buat tarawih tu, buatlah. Apa yang penting kita ikhlas nak beribadah. Aku pernah dengar satu tazkirah mase lepas tarawih pertama hari tu. Ada juga sahabat nabi yang buat solat tarawih dua rakaat je tp diterima Allah ibadahnya atas keikhlasan melakukan ibadah tersebut.

Tak mahu tulis panjang-panjang. Yang penting lakukan ibadah dengan hati yang terbuka dan ikhlas.

Salam Ramadhan

"Ramadhan Karim" (jawab tau ucapan ni)

No comments:

Post a Comment