Pages

Wednesday, January 11, 2012


Pagi, tengahari, petang, malam, tengah malam...
Susah kan nak berjauhan dengan gitar.
Setiap hari ku sentuh 
Dan memainkan melodi tanpa bosan.
Itulah aku.

Gitar, salah satu favorite instrument
Selain piano dan violin.
Cuma piano aku baru nak study
Merangkak-rangkak nak main.
Aku nak try study violin
Tapi aku terjumpa kawan 
Yang boleh ajar violin
Haha, boleh la faham sikit-sikit
Ada orang kata
Sape boleh main gitar
Dia boleh main piano.
Tapi orang yang main piano
Susah nak main gitar
Ha, betul ke?
Tu orang kata
Bukan aku kata, hehe.



Ni lah aku punye gitar 
Santa Cruz (dreadnought) 



Ni salah satu brand favorite aku
Teringin nak satu =D

Selama 8 tahun aku main gitar
Terasa banyak improvement
Aku bukan expert pun
Tapi dah tiap-tiap hari 
Duk mengadap gitar
Kalau nak kate tak improve
Memang tipu la kan? Haha

Sekarang, 
Yang banyak improve kan aku 
Dalam skill gitar adalah
Dengan bermain melodi akustik
Bukan lagu yang ada nyanyi tu
Tapi susunan melodi muzik.

Salah satu arrangement favorite aku
Tapi memang aku dah boleh main 
sekarang ni adalah:
River Flows in You (Yiruma)

Nampak macam susah je
Tapi kalau faham konsep muzik akustik 
Agak senang nak faham, hehe

Aku suka main lagu 
yang boleh kasi jari aku menari 
Kat atas tali gitar, haha.

Apa-apa pun
Aku seronok dengan 
apa yang aku dapat.

"Kepuasan adalah sesuatu yang sukar untuk di beli"





No comments:

Post a Comment