Pages

Monday, January 2, 2012

Salah atau betul tafsiran...


Lama kan aku tak update kat blog ni. Dah jadi ape pun aku tak tau. 
Aku tak tahu sejak akhir-akhir ni macam-macam pulak yang aku dapat tau.

Paling penting aku dah nak tamatkan pengajian diploma dalam masa 2 bulan lagi, insyaAllah.
Dan sejak akhir-akhir ni  macam-macam yang aku tau.
Tapi tak tau la betul ke tak.

Sejak akhir-akhir aku macam boleh baca body language terutamanya perempuan.
Tak tau la apa yang boleh menarik sampai aku boleh terfikir nak tafsir.
Aku terasa ada orang cuba nak rapat dengan aku.
Tapi macam malu-malu je.

Tapi tak kisah la sebab perempuan ada sifat malu
Yang tu memang aku suka.
Atau dia sendiri yang "tertarik" nak rapat dengan aku?
Aku salah tafsir ke?
Atau perasan lebih?

Tapi apa yang pasti...
Sejak beberapa bulan lepas
Aku terperasan dengan seorang perempuan ni
Bila dia dekat dengan aku...
Agak ada kepelikan di situ
Bukan sorang je, tapi ada beberapa individu lain
Yang aku kenal...
Cuma yang sorang ni 
Sangat jelas signal ditunjukkan... 

Cara atau gaya yang ditunjukkan berbeza
Ada sesuatu yang cuba nak beritahu...
Aku cuma boleh baca gerak tubuh...
Ekoran anak mata...

Baru aku faham
Kenapa begitu...
Tengok dari jauh...
Nampak dia nak tarik perhatian aku
Tapi aku biarkan...
Sejauh mana usaha dia...

Kadang-kadang 
Aku terasa kosong gak
Terasa mau hidup berteman

Tapi apa yang aku pertahan selama ini
Tak nak "couple"
Tak nak awek
Lebur juga prinsip tu
Naluri setiap manusia mesti ada sifat untuk dikasihi
Mau kan perhatian...

Aku suka dengan banyak orang 
Tapi susah nak buat pilihan...

Tapi kalau dia boleh terima diri ini
Secara mudahnya aku boleh terima dia...
Itu saja...

Dan aku perasan...
Makin lama makin menjadi
Tapi aku masih tercari orang yang boleh
Terima diri ini seadanya...







No comments:

Post a Comment