Pages

Sunday, May 8, 2011

Warkah dariku...

Nadimu ku salur dalam korban
Jaluran denyutan berbunyi seangkatan
Kalau percayaku berbuai dalam ingatan
Nescaya takdir akan menemukan penjodohan

Sape yang baca puisi 'Hati' mungkin ada yg tak faham. Aku betul-betul letakkan perasaan aku dalam keadaan tu. Sape yang boleh baca semua isi hati aku, dialah yang memahami makna tersirat hati aku. Di atas tu sebenarnya, aku hanya berserah kepada Allah kerana aku masih tercari-cari sape jodoh aku. Mungkin terlalu awal bagi aku tapi semuanya dipertemukan dalam waktu singkat. 

Aku sekarang benar-benar suka akan seseorang. Tapi aku masih tertanya pada diri, "Perlukah aku luahkan untuk waktu terdekat ni..." Aku mengerti akan diriku... aku lebih suka pendam daripada beritahu... Kalau aku masih percayakan diri yang aku ni mampu, tentu saja bisa-bisanya aku dapat. Bukan kerja ku menentukan siapa pasangan ku. Aku percaya dengan ketentuan dan takdir ilahi. Aku tak ada kuasa untuk menarik hati seseorang untuk dijadikan teman dan aku lebih suka hati 'pihak' itu berada dalam kerelaannya serta ikhlas akan keterbukaan hatinya. 

Ada orang berkata "ala, kau ni, kene la gentle skit. jangan lambat2". Maaf, aku bukan orang seperti itu. Aku tak bisa menjadikan itu sebagai pegangan. Hatiku berprinsip untuk menemukan hati yang rela dan sudi menerimaku seadanya. Hati ku memang jenis setia pada yg satu. Aku masih mengharap ditunjukkan jalan daripadaNya supaya 'pihak' itu mengerti tanpa perlu aku nyatakan niat yang tersimpan.      

No comments:

Post a Comment