Pages

Tuesday, June 7, 2011

Aku... Dia...


Dari hulu temukan hiliran
Dari awalan bertemu akhiran
Dari dulu kalau dah berkenan
Jangan lambat kalau dirisikkan


Haha, berpantun sudah aku ni. Blog yg aku post hari tu berpuitis nadanya. Kali ni aku nak share sikit kat korang semua. Nak bagi tau yang aku ni mana ade girlfriend. Sape la nak kat aku ni. Haish, makin aku senyap lak, ramai lak nak korek secret ye. Haha dipersilakan dan jaminan aku tak de sape-sape pun yang tau. Biarlah menjadi rahsia persoalan hidup antara Aku... Dia. 


Aku ni bukan tak mau, tapi lebih bersikap cerewet dalam satu-satu perkara. Melakukan pemilihan dikalangan yang terbaik adalah penting kerana memberikan impak pada perhubungan pada masa akan datang. Haha, dah macam buat pilihan raya lak. Calon banyak, tapi nak pilih yang sesuai dan boleh memahami diri aku tu agak sukar nak jumpa ciri-ciri tersebut. Tak mau la tergopoh-gopoh sangat. Dalam satu-satu perkara aspek paling penting adalah penelitian dan kesabaran. Tak jumpa pun tak pe, yang penting semua dah tertulis kat Luh Mahfuz. Haha, tak perlu risau.


Bagi aku sebagai seorang manusia seperti lain-lain pun naluri masa remaja ni sangat kuat. Nak yang itu, nak yang ini. Semua kita nak, tapi perbatasan yang kita tak boleh nak langkau menyebabkan sukar nak capai sesuatu. 


Yang penting bagi aku perlu berfikir 10 atau 20 kali menentukan sesuatu keputusan yang diambil. Macam dalam hal ni gak. Aku sudah menjadi cerewet sebagai pemilih. Kadang-kadang aku lebih bersikap diamkan diri dari mengekspresikan sesuatu yang mendalam. Bercakap soal hati, kadang-kadang susah bagi aku kalau berdepan dengan perempuan sebab aku ada sikap pemalu sikit. Haha, problem-problem. Kalau duduk dalam kalangan ramai-ramai tak pe. Boleh cover malu tu sikit, hehe. Ni, nak pandang muka pun tak boleh sebab aku ni jenis yang cepat fall in love dengan girl yang aku jumpa. Sorry especially for girls yang kadang-kadang aku duduk berborak same-same tapi aku cakap tak pandang korang. Harap-harap faham ye. Tapi, apa-apa pun aku try nak solve problem ni :D


Haha, sape-sape yang tengah baca ni  suke hati korang la. Bagi aku jarang lelaki nak bagitau secret apa yang berkaitan diri dan kemudian dikongsi kerana ego jadi penghalang. Bagi aku cukup aku bagi tau di sini berkaitan dengan apa yang berlaku kat aku sekarang ni. Bagi yang cuba mengorek secret aku teruskan. Tak kisah pun, haha. Yang penting aku happy dengan apa yang aku buat skang ni. 

Keep ourlife with enjoyable moment





WARKAH DARIKU
Pangeran Akram

No comments:

Post a Comment