Pages

Wednesday, June 15, 2011

Kusut? Kalut? ----> PositiveThinking


Entah... ape yang entah? Aku pun tak tau. Terlampau banyak perkara aku fikir, kusut 2 3 hari ni. Selalunye aku rileks2 je, tapi apa yang tak kene pun tak tau. Kadang aku merasakan nonsense bile buat sesuatu. Macam tak de arah tuju, tapi aku cube la buat bende lain macam main Angry Bird. Haha, dah jadi favourite aku game ni gara2 aku tengok housemate aku main. Macam syok je main tembak menatang kaki empat berwarna hijau. 


Kadang2, aku duduk depan lappy lame2, tercongok sambil main game. Aku tak pasti dengan apa yang aku buat. Patutnye aku buat assignment, mood kaw2 giler nak buat. Tapi makin lame makin down lak. Tak pe la, lagi 1 sem lagi. Tahan je, go on apa yang dah aku buat. Jangan terlampau fikir sangat bile nak buat sesuatu. Aku masih ade kawan2 yang membantu dari belakang. Pada sape yang banyak tolong aku, thanks so much coz aku banyak belajar perkara dari korang. Banyak bende yang aku tak tahu, jadi tahu. So, aku sangat hormat orang yang beri ilmu kat aku. Daripada bengong tak tahu apa2, terus terisi dalam kepala otak. Aku ni bukan pandai sangat. Kadang2 aku lembab, blur. Tu dulu, sekarang ok sikit. Kalau tengok kura-kura berjalan memang lembab, tapi die akan sampai destinasinye. Macam tu la aku.


Terlampau banyak benda yang aku fikir sampai terganggu fikiran. Start dari hari ni, aku nak ubah fikiran aku. Nak jadi orang yang positif. Aku sememangnye jenis yang happy, tapi kalau something bad yang datang jadi down. So, lepas ni ape2 perkara yang datang kat aku, perlu tenang. Buang sikap malu, takut, kurang yakin, buang segala-galanya yang jadi problem kat aku. Aku nak jadi orang yang optimis, pandang kehadapan dan tak nak mundur kebelakang.  


Yang tadi aku citer adalah before aku berubah. Dan sekarang aku berubah, apa2 sikap buruk tu aku dah buang. Hope bende ni berterusan dan membentuk diri aku untuk jadi seorang positive thinking. 


Apa2 pun, aku gembira dengan perubahan ni : D

No comments:

Post a Comment