Pages

Friday, June 10, 2011

Falsafah dua firasat


Tika sepoi-sepoi berbahasa...

Ada kalanya ku bertanya...

Angin itu jadikan ku bernyawa...

Tak lemas, tak rimas....

Senantiasa tenang bermadah...

Tak pernah runtuh tiada gusar...

Yang jadikan ku hargai dek sentuhan...

Lembut ku rasa seperti sutera...



Berikan separuh nyawamu...

Cantumkan separuh nyawaku...


Berikan daku separuh nafasmu...

Kan ku hela separuh nafasku...


Berikan setitis darahmu...

Sebatikan bersama darahku...


Berikan daku hayati degupmu...

Kan kau erti getar jantungku...




Kenapa dengan aku kali ni? Tak pasti apa yang bermain dalam kepala aku. Semakin hari kerapuhan membuka hati. Biarlah kali ni hapus semua ego dalam diri. Kalau diikutkan aku terlalu memilih, bukan sekali tapi sudah banyak kali. Kadang-kadang orang meminta tapi aku buat-buat tak erti. Yang datang aku tolak pengharapan orang. Tapi aku cuba mengubahnya... Ya Tuhan, hidup ku dengan pengharapan dariMu agar temukan... temukan... dan temukan dengan seseorang yang ku ingin...



No comments:

Post a Comment